Postoje proizvodi koji su puno više od nastojanja da se na nečemu ostvari profit. Oni su “statement”, izjava kroz formu produkta jedinstvenog karaktera, koji od alatke sa konkretnom namjenom prelazi na polje možemo slobodno reći primijenjene umjetnosti. Ovakav proizvod je dokaz kojim proizvođač dokazuje da je sposoban da drugima može da postavi granicu. Plastičan je primjer unikatnih Janc revolvera. Kada je legendarni Geri Mikulek probao jedan od njih pitali su ga jel praktičan? Geri je američki nacionalista pogotovo kadje oružje u pitanju medjutim ovaj put je odbrusio novinaru: “druže ovaj švaba je napravio revolver od 10000€, on nije pravio “praktičan” revolver, on je pravio “najbolji” revolver.”
Gillette Big Fellow predstavlja takav proizvod među brijačima. Simbol jedinstvenog trenutka u istoriji, i Gillette-a kao jednog od kapitalnih primjera oportunog trgovca odlučnog da to iskoristi. Prvi od brijača kojma će Gillete postavljati granice epoha i stilova u brijačkoj Istoriji.
Nastao je 1919. Prvi svetski rat je završen i vojnici se vraćaju kući na ekonomiju koja je rasplamsala sa proizvodnjom, ali joj je očajnički trebala radna snaga. Žrtve iz Prvog svetskog rata stvorile su potražnju na tržištu rada, a pozicije " plave kragne" su bile top plaćene. Ovo je stvorilo rastuću srednju klasu i na kraju ti radnici bili su u mogućnosti da imaju zagarantovanu zaradu.
I tu je nastalo polje za razvoj Big Felowa. Gillette je stvorio priču : “svako zaslužuje brijač po svojoj mjeri”. Tako je Gillette imao Singl ring za muškarce, milady decollete namijenjen damama i na kraju je morao, u krajnjoj tački koncepta da se rodi i on- brijač za one koji nisu prosječni i traže brijač drugačiji od prosječnog.


Marketing Big fellow'a je jasan, pravi muškarci trebaju pravi brijač.

Ovo je najveći, najteži, lišen suvišnih detalja set koji je Gilet ikada proizveo i još uvijek je u velikoj potražnji medju kolekcionarima!
img]http://savrsenobrijanje.com/forum/gallery/607_24_10_18_9_25_53.jpeg[/img]
Big fellow je kao standardni brijač, bio luksuz. Radjen je u Srebnom i zlatnom finišu i cjenovno je govorio da se radi o premium proizvodu. 5$ (74.69$ u današnjem novcu) za “srebrni” i 10$ ($149.41 $ danas) za “zlatni” old type bilo je znatna suma. Čak i cijena New improved koja je bila nešto niža, 5$ (74.69$ u današnjem novcu) za “srebrni” i 6$ (89.62$ danas) za “zlatni”, daleko je više nego što se to nama čini kada danas gledamo ove brojke.
Ovaj markantni gospodin rodonačelnik je jedne od najinteresantnijih porodica Gillette-ovih, a i DE brijača uopšte.
Big Fellow/ Big boy porodicu čine sledeži brijači
Big fellow old type (zlatni i srebrni finiš 1919-1921)
Big fellow new improved (zlatni i srebrni finiš1922-1929)
Big Fellow Chromium #20 (Hrom finiš 1930)
Big Boy Deluxe (Hrom i zlatni finiš 1930)
Big Boy Hybrid (Hrom i zlatni finiš 1930)
Pa krenimo redom
Big Fellow Old Type
Kada se sretnete sa Big Fellow old type brijačem prvo što vam upadne u oči je tako karakterstična drvena Kutija. Tu nema ukrasa, nema hroma, nema sjaja. Najsličnija im je kutijama u kojima su držani pištolji ili mačevi za dvobojeili stari mjerni instrumenti. Jednostavna, pomalo mistično mračna, bez ičeg suvišnog i kad otvoriš shvatiš da je zapravo jedini ukras sadržina: hladan, decentan, aristokratski oholi sjaj brijača koji bukvalno hipnotiše.

Sama kutija ima više nego interesantnu priču. Autor ideje,a zatim i dizajna same kutije je Ralf Tompson, (Ralph E. Thompson) Narečeni je svoj dizajn uredno i patentirao, (US Design Patent No. 56392, 5 Oct 1920 files 13 Nov 1919, ).

Za materijal je izabran gumwood (porodica hrasta),a jedini ukras je logo Gillette-a. Ako je g-din Tompson želio stvoriti nešto instant prepoznatljivo, po meni, zadao je domaći svima nakon sebe.
E onda je život riješio da kao obično udari kontru. Željeznica je stupila u štrajk. Rokovi su bili tu,a kutije van domašaja. Šta raditi? Neko u kompaniji Gilette pribjegava ingenioznom taktičkom manevru: kutije se pakuju kao hrana namijenjena radnicima u fabrici, a na ambalaži je otisnut ekstremno kratak rok trajanja i kutije dobijaju status „kvarljivo“ i prolaze štrajk kao prioritetna roba.
Legenda je mogla da se rodi.
Otvaram kutiju i gledam sadržaj. Efekat opisuje samo jedna riječ: strahopoštovanje.

Težak 82 grama i dug 9.85 cm pravi je džambo džet medju klasičnim brijačima. Veliki, mačo, reklamiran je kao veliki brijač za velike momke, za one koji muški zaradjuju i cijene samo “muške” stvari.
Moj primjerak je u bukvalno perfektnom stanju sa srebrnim finišem. Toliko me impresionirao da ga bukvalno prva dva dana nisam iz ruku ispuštao. Remek djelo dizajna i zanatske izvedbe tog dizajna.
Osjećaj težine, duboki knurling, osjećaj okretanja ključa i njegovo izvlačenje koje traje “vječnost”. Riječi su nemoćne da to opišu. Poređenje. Pa ko je ikad urukeuzeo mauzer K98 ili automat Thompson zna taj osjećaj.





Kako brije? To je opet priča za sebe, i nije to laka priča za ispričati. Zašto?
Old type brijače uopšte bije glas da supretjerano agresivni, da su bukvalno britva na dršci,da se ugao teško nalazi. Big fellow old type takođe, bukvalno: “to je kolekcionarski brijač za policu i nije za brijanje” E pa ja pod punom odgovornošću tvrdim: srazmjerno često koristim svoj Big fellow i uživam sa njim. U čemu je tajna?
Tu se slika mora staviti u odgovarajući ram. Old type je pravljen za drugačiji tip žileta.

Old type/new type nozica
Stariji tip žileta je deblji i manje učinkovit od modernih. Ovo su uporedne slike žileta Od type i New type.


Big Fellow old type je prilagođen tupljem, debljem nožiću. Samim tim, čim u brijač old type ubacite novi nožić on se pretvara u “zvijer”. Šalu na stranu sa tanjim nožićem gap se drastično poveća i brijač zaista postaje drastično agresivniji. Ali, zato kad se tu nađe ugao dobijate tako temeljno i brzo brijanje da je to teško opisivo. DA mora mnogo da se pazi na ugao. DA nema govora o bilo kakvom pritisku, DA mora da se bude koncentrisan pogotovo u početku. ALI, kad se “razgazi” e onda je to ljubav za cio život.
Sav je vic da se koristi “riding the cap” . To je tehnika kod koje se vrh pokrovne ploče svo vrijeme oslanja na lice.
Tadaje drska pod maltene pracimuglom u odnosu na lice. Jeste malo čudan osjećaj aliiiiiiiiiiii. Brate 1 prelaz niz i još jedan poprijeko. I ćao.
Brzo, temeljno, brutalno.
Kod izbrijavanja (kome to sa ovim brijačem bude potrebno) preporučujem tzv ”glide” tehniku. Ne ići okomito već poprijeko u odnosu na dlaku i efekat je brutalno dobro brijanje.
Na kraju suma:
Za kog je Big Fellow?
Big Fellow je dosta rijedak brijač. Ne toliko i zbog količine u kojoj je napravljen (mada ni ona nije velika) već zbog činjenice da je sve teže naći brijač bez oštećenja. Jde zdravo zubalo nije toliki problem ali drška uopšte bez pukotina, pa još brijač sa dobrom originalnom oplatom : eeeeeeee.
Odma zaključujete: cijena ide ka gornjem domu. Nije ona toliko velika ali ipak za naše uslove oko 140€ nije da je malo. Ova cijena je sada čak i veća kako ih je sada još manje u dobrom ili odličnom stanju.
Šta dobijate zauzvrat: Top napravljen brijač, koji sjajno brije (kad se savlada), koji neviđeno izgleda i izrađen je BRUTALNO, rijedak je i njegov vlasnik može baš da se isprsi.
Da li je dovoljno: po meni jeste, čak i više od toga.
Kao što je statement proizvođača tako je ovaj brijač pomalo i statement kupca koji kaže: poznajem materiju, imam živce da jurim i jebem liga platiću ono što volim.