Author Topic: Cijene brijača - zašto i kako? Poglavlje 2: šta čini cijenu brijača  (Read 472 times)

Offline Duskos

  • Veliki Majstor brijanja
  • ****
  • Location: Niksic
  • Posts: 225
  • Thanked: 239 times
Vrhunski brijači su čudna roba. Ima tu malo egzaktnosti i dosta alhemije, a najviše ličnog stava i ukusa. No, kada se postave prava pitanja dobiju se i dosta jasni odgovori. Pitanje svih pitanja je: da li brijači moraju baš toliko da koštaju?
Odgovor je kratak:  da bi ispunili sve ono što je pred njih projektovano UGLAVNOM DA!! (zašto je ovo „uglavnom“ uvećano vidjećete u nastavku).
Pa da vidimo šta čini građu od koje je sazdana njihova cijena:   
Stavka 1 – proizvodni proces koji za krajnji produkt ima brijač određenog stepena kvaliteta
Wolfman se pravi od komada  316L nerđajućeg čelika, čija obrada ima veoma visoku cijenu zbog:
1) Nabavne cijene – 316L spada u grupu sklupljih stainless steel čelika
2) Velike količine materijala koji se baca
3) Rezni alati (karbidski umetci) se troše i prilično su skupe stvarčice.
4) Posebna maziva i rashladni sistemi koji se koriste, takođe su skuplji.
5) Proizvodnja se obavlja „komad po komad“, a  CNC glodalica može obraditi samo jednu stavku po ciklusu proizvodnje.
6) Mehaničko poliranje je dugotrajno – a vrijeme je novac.
7) Programiranje CNC mašina za proizvodnju glave DE brijača, zahtijeva posebno obučeno osoblje i softver, a takođe i vrijeme.
Na sve ovo dodajte još i ručno finiširanje, rigoroznu kontorlu kvaliteta, cijenu radne snage, struje, odgovarajuće pakovanje. Na kraju tu je brend, i ostale kategorije koje se indvidualno naplaćuju.
Sa druge strane:
Rockvell 6S je napravljen od sinterovanog 316L čelika odrađenog u kalupu MIM tehnikom (metal injection moulding)
Niska cijena proizvodnje zbog:
1) Skoro nula bačenog materijala.
2) Nema CNC mašina, specijalno obučenog osoblja, skupih reznih alata, lubrikanata i ostalog
3) Može se pokrenuti velikoserijska proizvodnja.
4) Kod sinterovanih ili djelova napravljenih MIM tehnikom  ne može se dobiti „ogledalo“ poliranje, (možete probati naravno, ali rezultati će biti mnogo lošiji od onih postignutih na takmacu koji je mašinski obtrađen i potom poliran) na taj način nema ni utroška vremena i novca na finiširanje proizvoda.
SAMO STAVKA ZAVRŠNE OBRADE JE RAZLIKA NEBO I ZEMLJA. Šta mislite zašto nema više brijača sa Wolfmanovim neponovljivim finišem?  Mislite da je on neizvodljiv? Pa razočaraću vas, ali NIJE!!! Ali košta. Žestoko košta. Tako je i sa ostalim „malim“ detaljima koji vrhunsko čine vrhunskim.
Ako dodatak ili unapređenje po niskoj cijeni i uz malo uloženog rada mogu da značajno unaprijede kvalitet ili čak samo poželjnost proizvoda, to je uglavnom nešto što će biti poželjno od strane proizvođača. Ali, ako to povećanje nije po niskoj cijeni ili zahtijeva obučeno osoblje i/ili traži više vremena (= novac) i istovremeno ne može da opravda naglo povećanje maloprodajne cijene proizvoda, proizvođač ga uglavnom neće primjenjivati.
To pravilo se uglavnom odnosi na proizvode koji će donijeti profit, kada su se prodaju u masovnim količinama.  Eto zašto se "ogledalo" finiš ne može naći lako na brijačima nižeg ili srednjeg cjenovnog ranga. Većina voli brijače ispolirane do savršenstva, ali je relativno mali broj spreman da plati razliku u cijeni. Sa druge strane kada je riječ o high-end brijačima, maloprodajna cijena nije zabrinjavajuća. High-end brijači nisu napravljeni da se prodaju u ogromnim količinama, samo malobrojni mogu da ih priušte, a još manji će zapravo platiti koliko koštaju. Tu su i oni malobrojni, koji  žele "apsolutnost" u svakom i najmanjem detalju kao što je finiš i/ili izgled - Njih nije briga za cijenu, već za druge varijable, kao što su izrada, raritet, dizajn, itd.
Ogledalo-finiš nije magija, ni karakteristika koja pripada svemirskoj tehnologiji, ali je potrebna dodatna oprema, vrijeme i/ili osoblje i naravno, sve to će imati uticaj na maloprodajnu cijenu. Eto zašto, većina proizvođača brijača ne nude tu opciju. To ne znači da i oni nisu pokušali. Jednostavno, nije isplativo, ne vraća uloženo dovoljno brzo. Peskiranje -na primer - je mnogo brži, jeftiniji i lakši završni postupak. A to se isplati. Isto važi i za sve vrste oplate.
Još jedan primjer.
Karve Važi za brijač koji ima strahovito dobar odnos kvalitet cijena. E sad za brijač izrađen od mesinga, bez oplate, ali uz vrh preciznost i rigoroznu kontrolu kvaliteta valja izvojiti nekih 70€, dok je čelični karve 135€ i mora se ići na wait listu. Dakle, čim je u priču ušao čelik i njegova obrada i finiš, a da bi se zadržao postignuti kvalitet, odmah je uslovilo vremenom i naravno cijena je odmah bila „raketirana“. Ovdje takođe napominjem da se Karve pravi od 303 stainless steel, a završna obrada je bead blasted iliti obrada površine pomoću staklenih perlica, što je u ovoj priči daleeeko jeftinija varijanta. Već sam rekao da Wolfman koristi daleeko skuplji 316L čelik i daleko skuplji ručni finiš. Jedino još Raw shaving koristi ovu kombinaciju.Timelles koristi 304 dok svi ostali (Blackland, Pils, ATT, Charcoal koriste 303 čelik) i naravno abrazivnu obradu metala- peskiranje, bed blasting ili nešto slično.
Stavka 2. Kvalitet izrade.
Kvalitet se svuda u svijetu uvijek plaćao. Ovdje je on – najčešće - na izuzetno visokom nivou. Kontrola kvaliteta je izuzetno stroga, završni produkt je „flawless“. Prosto je - tržište neće oprostiti visoku cijenu koja nije ispraćena odgovarajućim kvalitetom. Konkurencija je preoštra.
Stavka 3 - intelektualna svojina i brend - 
Nešto što se svuda van itekako napaćuje. Ovo (i to je nešto što ću stalno ko papagaj ponavljati) nije masprodukcijska roba. Ovo su Butique stvari. Proizvodnja ATT (a oni su mas produkcija u odnosu na ostale) je u odnosu na EJ naprosto smiješna. Svi ovi brijači imaju svoje apsolutne osobenosti. Oni nisu puke kopije. U njihov razvoj je uloženo vrijeme i znanje, a to su dvije najvrijednije „sirovine“.
Stavka 4 – U slučaju Wolfmana, Raw i još nekolko njih u pitanju je artsian produkt ograničene dostupnosti. To se takođe plaća. Prosječnost ne čini istoriju, istoriju čini izuzetnost. Svako može uzeti foto aparat i slikati, ali dali svako može biti Endi Vorhol. Ostavljam na slobodnu ocjenu. Ako je nešto izuzetno i van prosjeka, ako podrazumijeva unikatnost i ograničenu dostupnost, paaa ulazak u ekskluzivni klub se vazda ekskluzivno  i plaćao.
Stavka 5 Ovaj razlog svi začudo (ili možda i namjerno) previđaju, a povezan je sa prethodnim :
Zadržavanje ili čak povećavanje vrijednosti usled ekskluzivnosti i ograničene dostupnosti.
Kod odbrog dijela ovih brijača maltene ne možete izgubiti. Čak u slučaju Wolfmana možete ga mirne duše posmatrati kao investiciju. Obrazložiću:
Vrijeme – već sam rekao to je – pogotovo na zapadu- deficitarna roba, nemaju svi živaca da čekaju godinu ili više da bi imali sreće i da upadnu na vejt listu. Oni će vam za vaš Wolfman ili neki drugi ekskluzivac platiti 100 dolara il čak i više u odnosu na fabričku cijenu da bi bili toga pošteđeni.
Ograničena dostupnost – LASC BBS su koštali oko 300$ kada su se pojavili, sada je cijena preko 1000€. Weber je koštao 70$ kad je lansiran sada se prodaju za više nego duplo veći iznos. Tradere je sada najmnaje duplo skuplji od originalne cijene. Čim se neka serija ugasi cijene joj idu u orbitu. Samim tim ako Vam brijač ne legne ili prosto želite da zaradite i kupite neki drugi, ovaj ćete lagano prodati (pod uslovom naravno da ne odete izvan svake realnosti)
 Stavka 6
Pozicioniranje na tržištu i ciljna grupa.
Ljudi jednom za svagda – niko od tvoraca ovih brijača nije imao na umu zemlju seljaka na brdovitom balkanu već nepreglednu zemlju Ameriku sa njenih 327,2 miliona stanovnika. Dodajte tome i dobrostojeće zemlje evrope, Australiju i Japan i dobićete tržište od blizu 400 miliona na kojem uvijek možete računati da će postojati oko 10000 wet šejvera, a da će bar 500  njih platiti High end brijač pa koliko košta da košta, jer a) mogu, b) vole c) hoće to da plate. Još tu dodajte imućne kolekcionare i dobijate one kojima se okreću proizvođači High end brijača. Zaljubljenici sa ovih prostora su njima, paaaaa egzotična nepoznanica.


 
The following users thanked this post: milanNS, kobayashi, Ki30, Cvele, Limoozina, Babadzonka, michurin

Offline milanNS

  • Veliki Majstor brijanja
  • ****
  • Location: Novi Sad
  • Posts: 178
  • Thanked: 14 times
    • Email
Re: Cijene brijača - zašto i kako? Poglavlje 2: šta čini cijenu brijača
« Reply #1 on: October 05, 2019, 12:01:22 PM »
Svaka cast na tekstu, sve tacno do detalja, i vrlo lepo receno!
Sto se tice cene i stanja na trzistu, kada sam moj ATT brijac kupio, za nekih mesec dana ta serija je povucena iz prodaje, i cena polovnih je skocila skoro duplo... To je jednostavno tako...
Isto kao i wait list kod Wolfmana.. Ne moze svako ko ima puno para da kupi Ferari, jednostavno ne moze. Oni na kraju odluce kome ce ga prodati, ti se upises na listu pa cemo videti ko ce dobiti priliku da ga kupi...
Takodje serijska proizvodnja u velikom broju komada nikako ne moze da se poredi sa rucnoj izradi na cnc masini, i sve ostale stvari koje si naveo kao sto je finish, vrsta celika... Tako je i kod skupih nozeva, zna se od koje vrste celika i kojim nacinom kaljenja napravljen, i to zestoko pravi razliku u ceni, a laiku moze da izgleda kao obicni kuhinjski noz iz Lidla...
 

Offline YUGO BOSS

  • Doktor za brijanje
  • *****
  • Location: lost
  • Posts: 423
  • Thanked: 54 times
    • Email
Re: Cijene brijača - zašto i kako? Poglavlje 2: šta čini cijenu brijača
« Reply #2 on: October 05, 2019, 12:16:25 PM »
Ljudi ce uvek zeleti da kupe ono sto im je manje dostupno to ti je neka ljudska psihologija 🙂
 
The following users thanked this post: nuur

Offline Getriba94

  • Početnik
  • *
  • Location: Zagreb
  • Posts: 7
  • Thanked: 1 times
Re: Cijene brijača - zašto i kako? Poglavlje 2: šta čini cijenu brijača
« Reply #3 on: October 07, 2019, 12:36:15 AM »
Dobar post!
Slazem se sa svime napisanim, kod mene zasad samo brijaci od mesinga, nije im skupa obrada a vjecni su.

Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk

 

 

Najnovije: